דרושים | קורס כתיבת תוכן | בניית קישורים למקדמי אתרים

למבצעים ועדכונים שוטפים עקבו אחרינו ב –

לעדכונים שוטפים עקבו אחרינו ב –

כתיבת תוכן אינפורמטיבי או שיווקי? איך לשלב בין השניים בקלאס

בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים, הגבולות בין כתיבת תוכן אינפורמטיבי לשיווקי הולכים ומתמעטים, אך ההבדלים העקרוניים ביניהם עדיין קיימים וחשובים להבנת המטרה מאחורי כל מאמר או תוכן עבור קמפיין. כאשר אתם כותבים תוכן עבור כל נושא, חשוב לדעת איך לשלב בין תוכן אינפורמטיבי לתוכן שיווקי ובכך לקבל את התוצאה המושלמת.

כתיבת תוכן אינפורמטיבי או שיווקי – אפשר את שניהם

תוכן שיווקי מונע על ידי הרצון להפיק מכירה או לשכנע את הקורא לבצע פעולה מסוימת. התוכן מתמקד בהדגשת היתרונות והתועלות שמוצר או שירות ספציפי מציעים ומטרתו היא לגרום לקוראים לפעול בהתאם להנעה לפעולה חזקה ומשכנעת. בניגוד לכך, תוכן אינפורמטיבי שואף להעשיר את הקורא במידע רלוונטי ולהוסיף ערך לחוויית הקריאה שלו. הוא מציג נתונים בצורה אובייקטיבית יותר, כולל סקירות שונות ולעיתים קרובות מפנה למקורות נוספים. כל אחד מסוגי הכתיבה האלה דורש גישה שונה.

מה מטרת שילוב התכנים?

לתוכן שיווקי יש מטרה ישירה וברורה, להניע לפעולה. לכן תהליך כתיבתו מתחלק לשלושה שלבים בסיסיים:

  • הגדרת המטרה
  • ניסוח התוכן
  • עריכתו לשכלול המסר

כל שלב מחייב תשומת לב לפרטים שמבדילים אותו מתוכן לא שיווקי. מבנה ברור, מסר ממוקד, וקריאה לפעולה חזקה ובלתי ניתנת לסירוב. המסרים צריכים להיות מותאמים בקפידה לקהל היעד, תוך התחשבות בצרכים ובהעדפות שלו.

בצד השני, תיבת תוכן אינפורמטיבי מחייבת גישה שונה. אחת שמתמקדת בהעברת ערך ומידע שאינו תלוי במכירה ישירה. כאן הדגש הוא על גיוון התוכן, מידע עשיר והיכולת להתחבר לקהל היעד ברמה שאינה מסחרית. הטקסט צריך להיות מעורר מחשבה, בעל תובנות, ולעיתים אף כזה המעניק חוויה אנושית או רגשית. ההנחה היא שעל ידי בניית קשר אמיתי עם הקוראים נוצר אמון שבסופו של תהליך יכול להוביל להעדפת המותג או השירות.

כשמבקשים לשלב בין שני סוגי הכתיבה הללו חשוב לשקול את ההשלכות. תוכן שנועד להיות אינפורמטיבי אך מכיל גם אלמנטים שיווקיים עלול לאבד מהאותנטיות שלו אם לא ינוהל בזהירות. המפתח הוא לשמור על איזון נכון ולהבהיר את הכוונות מראש בין אם באמצעות תיוג של התוכן כשיווקי או פרסומי במקרה הצורך. הבחירה בין כתיבת תוכן שיווקי לאינפורמטיבי תלויה במטרות התקשורת של המותג או הארגון.

בחירה באיכות ומקצועיות מובילה לתוצאות

עבור כותבים ומותגים האתגר הוא לא רק להפיק תוכן איכותי אלא גם להבטיח שהוא מגיע לקהל הרלוונטי. שימוש בטכניקות שיווק דיגיטלי כמו קידום אורגני, שיווק ברשתות החברתיות ושימוש בנתונים לניתוח התנהגות הקוראים יכול לעזור להבטיח שהתוכן שלכם לא רק נכתב היטב אלא גם מוצג בפני אלו שייהנו ממנו ביותר. בסופו של דבר, הכתיבה, בין אם היא שיווקית או אינפורמטיבית, היא אמנות כמו גם מדע. היא דורשת תשומת לב לפרטים, הבנה של הקהל, וכישורים בשפה בה אנו כותבים. חברת varticles היא מחברות התוכן המובילות בישראל על כל מגוון סוגי התוכן בכלל ובפרט תוכן שיווקי. צרו קשר כבר כעת לשירות אדיב וסבלני לצד מקצועיות ברמה גבוהה.

 

פרגנו לנו בשיתוף ואולי תזכו בפרס מתנת...
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
תוכן עניינים
להתחבר באהבה
הספרים שלנו

להורדת הספר בחינם השאירו פרטים!

אולי יעניין אותך גם