התוכן הוא אמנם המלך כאשר מדברים על תחום כמו קידום אתרים, אך לעתים נשאלת השאלה אם הגולשים באמת קוראים אותו. אמת, בחיים המהירים שלנו אין לנו זמן לקרוא טקסטים ארוכים. גם כאשר אנחנו נכנסים לחשבון הפייסבוק שלנו, איננו מחפשים אלא את הפוסטים הקצרים ביותר, אלה שקריאתם לוקחת שתי שניות בדיוק, לפני שאנו ממשיכים לפוסט הבא. אם כך, נשאלת השאלה איך נוכל לגרום לגולשים לקרוא מאמרים של 300, 400 או אפילו 500 מילה ויותר?
טיפים יעילים שיעזרו לכם לכתוב מהלב
ההבדל בין כותב תוכן טוב לפחות טוב הוא לא רק בניסוח הקולח של המאמרים. כותב איכותי באמת מצליח לעניין את הקוראים, לגרום להם לשוטט באתר ובסופו של דבר לבצע פעולה כמו תשלום או השארת פרטים. אז איך עושים זאת? בואו נראה.
יוצרים עניין אצל הלקוח
איזה פתיח של מאמר מעניין יותר? זה שנפתח כך: "בימינו אנשים רבים אינם מצליחים לרכוש דירה בשל עליית מחירי הדירות…" או פתיח המנוסח כך: "זהו סיפורו של יואב (35) איש הייטק השוי באושר ואב גאה לילד בן 4 אשר מחפש כבר שנים דירה משתלמת לרכישה ואינו מצליח בעקבות עליית מחירי הדירות. יואב אינו לבד…". מטבע הדברים, הפתיח השני נראה מעניין יותר, שכן הוא מערב סיפור אישי שעמו יכולים להזדהות גולשים רבים.
מכיוון שפעמים רבות הגולשים "שופטים" את התוכן לפי הפתיח שלו, כדאי ליצור עניין כבר על ההתחלה. ניתן לציין עובדה מדעית מעניינת, סיפור אישי או משפט פתיחה המעביר מסר חזק.
אמינות היא מעל לכל
כותב צריך להיות יצירתי, אך מעבר לכך עליו גם לשכנע את הגולש שמדובר בתוכן אמין. כך, על הכותב להימנע משגיאות כתיב מביכות או מניסוחים בלתי ברורים. כמו כן, על הכותב ללמוד לעומק את התחום שעליו הוא מתכוון לכתוב מאמרים (גם אם הוא לא בקיא בו), במטרה לנסח דברים נכונים. כותבים על נושאים דינמיים כמו קידום אתרים או גאדג'טים המתחדשים מעת לעת? דאגו להתעדכן בנעשה בתחום. דרך טובה היא להגדיר במנוע החיפוש של גוגל להציג עבורכם את התוצאות עבור השנה האחרונה. כך תקבלו מידע עדכני יותר.
להיות בגובה העיניים
אמת, הכותב צריך לנסח מאמרים איכותיים ורהטים, אך עליו להנגיש את המאמרים לקהל הרחב, כך שכל גולש אשר נכנס לאתר יוכל להבין מה הוא קורא. משום כך, חשוב להימנע משימוש בשפה מליצית או מתנשאת. הקורא אינו אוהב זאת.
לגרום ללקוח לחשוב
תוכן שיווקי טוב יכול לגרום ללקוח להרהר בשירותים שעליהם הוא קורא באתר, לבחון אותם ברצינות ולהחליט בסופו של דבר שהוא באמת זקוק להם. ניתן לעשות זאת באמצעות משפט שיגרום לגולש לחשוב על המוצר או השירות מצד אחד, ומצד שני לא "ילחץ" עליו יתר על המידה, כך שבסופו של דבר זו תהיה ההחלטה שלו. נוסף על כך, התוכן צריך "לדבר, אל הגולש, ולכן יש צורך להתאים את שפת המאמרים לקהל היעד.
לא להזניח את הכותרות
כותרת ראשית והכותרות המשניות הן חלק בלתי נפרד מהתוכן. הן אלה שהופכות את הקריאה לזורמת יותר יוצרות עניין, בהנחה שמדובר בכותרות מעניינות. כותב תוכן טוב יתאים את הכותרת לטקס ויגרום לגולש להמשיך ולקרוא את המאמר בעניין רב.
תוכן איכותי זה VARTICLES
יש לכם חברת הדברות ואתם זקוקים לאדם שיכתוב מאמרים מעניינים על טרמיטים? הקמתם חברה להפקת אירועים וכעת עליכם למצוא כותב שילהיב את הגולשים במילים ויגרום להם לפנות אליכם לקבל פרטים? אצלנו תוכלו לקבל שירותי כתיבה איכותיים ולהתייעץ עמנו בכל עת.