דרושים | קורס כתיבת תוכן | בניית קישורים למקדמי אתרים

למבצעים ועדכונים שוטפים עקבו אחרינו ב –

לעדכונים שוטפים עקבו אחרינו ב –

כתיבת תוכן אנושי או כתיבה באמצעות AI – מה עדיף?

בעידן שבו אנחנו חייבים להמשיך ולהתקדם יחד עם החדשנות והטכנולוגיה שהגיעה לכל ענף ללא ספק גם תעשיית התוכן מוצאת את עצמה בצומת דרכים משמעותית. ככל שהבינה המלאכותית משתכללת, עסקים רבים ומנהלי שיווק מתלבטים האם יש להיעזר בכתיבת התוכן בAI, או להמשיך ולתת למוח האנושי ליצור ולהיות יצירתי מספיק ולהזמין שירותי כתיבת תוכן אנושי. אם כן מה עדיף? מהם היתרונות והחסרונות ואיך מתמודדים עם הבינה המלאכותית שפרצה לחיינו? מדריך זה מוקדש לכם.

המוח האנושי שיצר את הבינה המלאכותית – איך מתמודדים עם זה?

כולם, כולל כולם, מדברים על בינה מלאכותית בשנים האחרונות וזה בסדר גמור. הפריצה הגדולה של הבינה המלאכותית הגיעה באמצעות יצירת תמונות אך ורק מתוך תיאור או מחשבה ונתנה דרור לדמיון. עם הזמן, הבינה המלאכותית התקדמה גם אל עולם הטקסטים והתוכן במגוון התחומים והסגנונות וזה לא סוד שאחד האלמנטים שגורמים לאנשים לחשוש הוא תחלופה בשל הטכנולוגיה והחדשנות. לא מעט אנשים חוששים למשרתם בגלל הבינה המלאכותית שהביאה עמה לא מעט יתרונות לעולם. יחד עם זאת, ישנם תחומים עסקיים שאין באמת מישהו שיכול להחליף את המוח האנושי. כאשר מדובר בכתיבה שהיא כתיבת תוכן אנושי ישנם מספר יתרונות מרכזיים שעולים על הבינה המלאכותית:

  • יצירתיות ומקוריות – כותבים אנושיים מביאים רמה שאין לה תחליף של יצירתיות ומקוריות ליצירת תוכן. יש להם את היכולת ליצור נרטיבים מורכבים, לבנות טיעונים משכנעים ולהיעזר באלמנט הרגשי של הקוראים, ניואנסים שהבינה המלאכותית רחוקה מלהבין אותם, או לדבוק בהם.

 

  • רגישות תרבותית והתחשבות אתית – הבנת המורכבויות החברתיות והתרבותיות של בני האדם חשובה מאד בכל תחום עיסוק כיום. כותבים אנושיים יכולים להזדהות, להביא את הסגנון והמהות שלהם בהתאם לגורמים שונים כמו דמוגרפיה, אירועים אקטואליים ומגמות חברתיות. תשומת לב זו לפרטים מבטיחה שהתוכן הוא לא רק אינפורמטיבי אלא גם באמת אמיתי, אנושי, ויש בו נגיעה מנבכי הלב.

 

  • יכולת הסתגלות אנושית ואחרת – בניגוד לבינה מלאכותית, כתיבת תוכן אנושי יכולה להתאים עצמה בהתאם לצרכים של הלקוחות או ליעדי פרויקטים ספציפיים ותוך כך, גם להבין את הדקויות בסגנונות הכתיבה ובז'אנרים שונים, דבר שהינו הכרחי עבור פרויקטים הדורשים מומחיות זו או אחרת, וגמישות בסגנונות הכתיבה.

 

כאשר מדובר על כתיבה אנושית מבחינת חסרונות, יש כמובן גם כאלו וחשוב להכיר את החסרונות. יחד עם זאת, חשוב גם לקחת בחשבון שהחסרונות במקרה זה הם מועטים וכאשר היתרונות עולים עליהם, ללא ספק ההתלבטות יכולה להיות קלה יותר. כותבים אנושיים דורשים לעתים קרובות יותר זמן כדי לחקור, לכתוב ולערוך תוכן בהשוואה לAI. זמן זה עשוי גם לבוא לידי ביטוי בעלויות גבוהות יותר עבור הלקוחות. יחד עם זאת, ההתאמה האישית, האיכות והזמן שנחסך מהלקוחות לערוך את הכתיבה הוא גם בעל ערך. לפרטים נוספים אודות כתיבת מאמרים בתשלום ועם מי עדיף לעבוד לחצו כאן.

כתיבת AI – יש יתרונות ויש חסרונות

זה טבעי שאנשים ירצו להתנסות בכתיבה באמצעות בינה מלאכותית. אולי אפילו לנסות לחסוך במחיר של כתיבה אנושית (למדו עוד אודות כתיבת מאמרים מחיר בעמוד הזה) יחד עם זאת, חשוב להבין מה היא מביאה לשולחן ומה היא בעצם מחסירה מאתנו מבחינת איכות העבודה. יש לה יתרונות, אך גם לא מעט חסרונות. היא נהדרת ביצירת באז תקשורתי בתור פשוט עובדה קיימת, משמע, הטכנולוגיה כאן, היא חדשנית והיא כן נוגעת בכל תחום בחיינו. יחד עם זאת, האם באמת הכתיבה באמצעות תוכנות אלו תוכל להביא לנו את מה שאנחנו צריכים? לא בטוח כלל. כתיבה באמצעות AI יכולה כן לייצר תוכן שעבור מקומות מסוימים יכול להיות מספיק. היא מביאה לתוכן מהיר, לעיתים אפילו בתוך שניות וזהו תקדים עבור עסקים מסוימים שמבקשים נפח גדול של תוכן ובמהירות גבוהה. פרט לכך, יתרון נוסף הוא כתיבה טכנית עבור נושאים מסוימים שאינם מצריכים הזדהות רגשית או רגש כלל וכאן הבינה המלאכותית בהחלט יכולה לסייע. חשוב לשים לב, שלא כל תוכנות הבינה המלאכותית בכתיבה מעודכנות נכון לתקופה הנוכחית. לעיתים המידע עלול להיות שגוי, או פשוט לא מדויק, וחבל. מעבר לכך, חסרה תמיד הטונציה האנושית שכובשת כל לב, ונכנסת עמוק אל תוך הנפש. כל נושא שאתם כותבים עליו פרט למאד טכני, או מאד אינפורמטיבי כן יהיה בו את הצורך לקבל את ההומניות המתאימה. הרגישות, הניואנסים וההתאמה אל הלקוחות ברמה האישית. אלמנטים שקשה מאד לקבל בכתיבה באמצעות בינה מלאכותית.

במה בוחרים? כתיבת תוכן אנושי כמובן 🙂

למרות העליה המהירה והמבוקשת של כתיבה באמצעות בינה מלאכותית רוב בתי העסק, הלקוחות והאנשים ממשיכים להעדיף תוכן שנוצר על ידי כתיבת תוכן אנושי והסיבות הן די ברורות. האותנטיות, העומק הרגשי והכישרון היצירתי שכותבים אנושיים מביאים אל התוכן ובין המילים, הן תכונות שרחוקות מכל תוכנת AI זו או אחרת ועל כן, אנו מרגישים שאנחנו חייבים להמשיך ולדבוק באנושיות ולהישאר מחויבים לספק שירותי תוכן איכותיים שאינם נכתבים על ידי מכונה, בינה מלאכותית זו או אחרת או תוכנה כי הלקוחות שלנו צריכים לקבל את הטוב ביותר.

על מקצועיות ואיכות לא מתפשרים, גם בכתיבה

בעוד שכלי כתיבה בינה מלאכותית מציעים יתרונות כמו מהירות ושפה טכנית, הם לא יכולים להתאים לרמת התחכום, השיקול האתי והתהודה הרגשית שמציעה כתיבת תוכן אנושי ואיכותית יותר. בעולם שנשלט יותר ויותר על ידי טכנולוגיה, היכולת האנושית המובהקת ליצור נרטיבים משמעותיים היא לא דבר שהטכנולוגיה או החדשנות תוכל לחקות ועל כן חשוב לקחת בזאת בחשבון. כאשר אתם שוכרים כותבי תוכן, שימו לב לניסיון, לדקדוק כמובן, לשפה ולסגנון הכתיבה. לעיתים סגנון כתיבה זה או אחר לא תמיד מתאים אישית וחשוב לבצע שיחת ציפיות. משהו שלעולם לא נוכל לעשות עם תוכנה שתכתוב עבורנו. אחרי הכל, חשוב לזכור שמי שבעצם המציא את הבינה המלאכותית הוא המוח האנושי ואין באמת דבר שיוכל להתעלות על החוכמה האנושית.

כתיבת תוכן אנושית
פרגנו לנו בשיתוף ואולי תזכו בפרס מתנת...
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
תוכן עניינים
להתחבר באהבה
הספרים שלנו

להורדת הספר בחינם השאירו פרטים!

אולי יעניין אותך גם