דרושים | קורס כתיבת תוכן | בניית קישורים למקדמי אתרים

למבצעים ועדכונים שוטפים עקבו אחרינו ב –

לעדכונים שוטפים עקבו אחרינו ב –

איך לוודא שהמאמרים שעולים לאתר שלנו ייחודיים ללא העתקות?

אחד האתגרים העומדים בפני כל בעל עסק שלא כותב את התוכן שלו בעצמו (והאמת גם כאלה שכותבים את התוכן שלהם בעצמם) הוא איך לוודא שהמאמרים שעולים לאתר שלו ייחודיים ולא כוללים חלקים מועתקים. כידוע העתקת תוכן מאתר אחר יכולה להוביל לתביעות זכויות יוצרים במקרים מסוימים, כאשר במקרים ה"פחות נוראים" זה עשוי לפגוע במאמצי קידום האתר שלכם בגוגל.

הפגיעה של תוכן מועתק באתר המקודם בגוגל:

גוגל לא אוהבים תוכן מועתק וגם לא אתרים עם תוכן מועתק. כמובן שאם יש לכם פורטל עם אלפי או עשרות אלפי מאמרים ופה ושם יש משפט מועתק גוגל תייחס לכך חשיבות מזערית, אולם אם חלק גדול יותר מהתוכן מועתק הרי שכל אתר, בכל סדר גדול וללא קשר למוניטין שלו – עשוי להיפגע ולהינזק. אם אתם משקיעים בקידום אורגני של האתר שלכם לא צריך לספר לכם את גודל הנזק שזה יכול לגרום לבעל עסק שזרק אלפי או עשרות אלפי שקלים לפח על קידום ולפתע ימצא את האתר שלו בארגז החול של גוגל והרחק מתוצאות החיפוש.

מי כותב את התוכן לאתר שלנו?

למי שכותב את התוכן לאתר יש השפעה ישירה על העתקת התוכן. שלא תטעו – גם כותבי תוכן שכביכול עובדים זמן מה בתחום ואמורים להכיר בחוק מס' אחד בתחום שהוא לא להעתיק תוכן ממקור אחר – גם כן עשויים להעתיק תוכן. זו הסיבה שאנו בVARTICLES למשל בודקים את התכנים בכלי פרימיום שתכף נדבר עליו, שעוזר לנו לוודא שאין בתוכן חלקים מועתקים מאתר אחר. במילים אחרות – כאשר אתם בוחרים חברת תוכן או כל כותב תוכן פרילנסר שתעבדו אתו – חשוב יהיה לוודא שהוא אכן כותב תכנים ייחודיים ולא להסתמך על "המילה שלו". גם כאשר אתם כותבים את התוכן לאתר שלכם ואתם בטוחים שכתבתם תוכן בצורה ייחודית, יש כל כך הרבה תוכן באינטרנט שיש סיכוי סביר שפה ושם השחלתם משפט בניסוח שהיה חרוט לכם בתת מודע וקראתם באתר אחר, מה שעשוי לגרום למאמר להיחשב מועתק בפני גוגל.

מה נחשב למאמר מועתק?

חשוב להבדיל רגע בין מאמר מועתק לחלק מהמאמר שמועתק. מאמר מועתק זה מאמר שלם שעשו לו העתק הדבק ממקור אחר ומעלים אותו לאתר. במקרה כזה למאמר ולאתר אין זכות קיום. מאמר שחלקו מועתק יכול להיות מאמר שיש בו גם 2% תוכן מועתק. זה אומר שלעתים משפט אחד או שניים מועתקים עשויים לפסול מאמר של 300-400 מילים. לעתים גם מקבצים של צמדי מילים בצפיפות קרובה יכולים לגרום למאמר להיחשב מועתק. משפט אחד מועתק מתוך מאמר זו לא העתקה מהסוג שתסכנו את עצמכם בתביעה בדרך כלל אך מספיק שהיא נחשבת בעיני גוגל להעתקה זה פוסל את כל המאמר/העמוד בעיני גוגל ובמקום להועיל לאתר שלכם התוכן הזה רק יזיק לכם.

אז איך ניתן לבדוק שהתוכן שלנו לא כולל חלקים מועתקים?

רק מלקרוא את המאמר לא תוכלו לעשות את זה נכון, כי אין לכם מאגר ממוחשב בראש של כל העמודים המאונדקסים בגוגל. לכן נצטרך להשתמש בכלים מסוימים לבדיקת הנושא. יש מגוון כלים שניתן להשתמש בהם, כאשר אנו ממליצים על אחד המוכרים והטובים שבהם, שגם אנחנו בVARTICLES עושים בו שימוש, והוא נקרא CopyScape. באמצעות קופיסקייפ תוכלו לבדוק את התכנים לפני שאתם מעלים אותם לאתר שלכם ולהיות בראש שקט בכל הנוגע לפרסום תוכן חדש באתר. כמובן שהכלי הזה הוא הרבה יותר נרחב ממה שנסקר פה ולכן מומלץ מאוד לעבור גם על האפשרויות השונות הנוספות של הכלי הזה.

בהסבר פשוט מדובר בכלי פרימיום בתשלום שבו אתם מטעינים את החשבון שלכם בסכום מסוים (ניתן לשלם בפייפאל או באשראי), ומקבלים קרדיטים לבדיקת התכנים. העלות משתנה בהתאם לכמות המילים בקובץ. יותר מילים שנסרקות העלות תהיה גבוהה יותר אבל לא בשמיים. מדובר על בערך 5 סנט ל300 מילים פלוס מינוס. את הבדיקה אתם מבצעים באזור Premium -> Premium Search. שם יש לכם אזור להכניס בו תוכן בהעתק הדבק או לחילופין אפשרות להעלות את קובץ הWORD עם המאמר שלכם. ללחוץ על הכפתור Primium Search ובמידה יהיה רשום לכם "אין תוצאות" זה אומר שהתוכן נקי מחלקים מועתקים. במידה ויש חלקים מועתקים אתם תראו את הרשימה מולכם ותוכלו להיכנס לקישורים המוצגים ולראות על רקע ורוד את החלקים המועתקים בתוכן ואת המקור ממנו זה מועתק.

 

כתיבת תוכן ייחודי לאתר
פרגנו לנו בשיתוף ואולי תזכו בפרס מתנת...
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
תוכן עניינים
להתחבר באהבה
הספרים שלנו

להורדת הספר בחינם השאירו פרטים!

אולי יעניין אותך גם
כתיבת מאמרים מחיר
טיפים ומידע מקצועי
כתיבת מאמרים מחיר

כתיבת מאמרים ותוכן מסוגים שונים תורמים לנו במגוון מישורים בכל הנוגע לשיווק הדיגיטלי ולמיתוג העסק. התוכן שנכתוב יעזור לנו לקידום אורגני שלה אתר שלנו בגוגל,

קרא עוד »